رنگ های مناسب اتاق نوزاد و کودک

چه رنگی برای اتاق خواب نوزاد مناسب است؟

یادداشت مدیر وب سایت

کیفیت و میزان اعتماد بنفس کودکان و نوزادان از دریچه چشمان آنها به جهان آغاز میشود , هر رنگ حاوی اطلاعات غنی و منحصر بفردی برای رشد کودکان است , استفاده بیش از اندازه از رنگهای خاکستری برای کودکان چیزی جز افسردگی آنها را در پی نخواهد داشت در صورت تمایل به استفاده از مبلمان با تم خاکستری و طوسی حتما از رنگ های مکمل و شاد در زمینه های روشن و سفید استفاده کنید .

بهترین رنگ برای اتاق خواب نوزاد و کودک

در این مطلب می توانید ویژگی ها و رنگ مناسب اتاق خواب نوزاد را بشناسید. اگر به فرزندتان اهمیت می دهید و آرامش او را خواهانید پس بهتر است وسایل آرامش او را فراهم کنید و نگذارید دچار تشویش و اضطراب شود. اتاق خواب یک کودک یا نوزاد، متفاوت از آن چیزی است که در فنگ شویی برای اتاق خواب در نظر گرفته می شود.

اتاق خواب کودک باید در بخش جنوب شرقی خانه باشد.

به این خاطر که انرژی زندگی بخش در هنگام طلوع آفتاب برای سلامتی کودک مفید است.

این مسئله بارها در فنگ شویی اشاره شده است.

 

در فنگ شویی آمده بهتر است اتاق کودک اتاقی با نور طبیعی و تهویه مناسب باشد و البته با فاصله بسیار نزدیکی به اتاق والدین.

رنگ سبز روشن برای اتاق کودک بسیار مناسب و چشمگیر است.رنگ سبز با عنصر چوب در ارتباط است و جوانه زدن و رشد گیاهان را به خاطر می آورد.

اگر فرزندتان پسر است، سعی کنید اتاقش را با رنگ‌های سرد چون آبی، تزیین کنید.

اگر فرزندتان دختر است، رنگ‌های گرم، مانند قرمز و صورتی پررنگ که به او اعتماد به نفس ببخشد.

ایجاد آرامش در اتاق خواب کودکان به کمک فنگ شویی

اگر اتاق به طور طبیعی تاریک است، چراغ‌های اتاق را بیشتر کنید.

پنجره اتاق کودک باید رو به زندگی باز شود، سنت فنگ شویی بر این باور است که چشم‌انداز یک باغ و گیاهان سبز و شاداب و پر برگ، نشاط آفرین است اما یک خیابان شلوغ که مملو از زندگی است نیز می تواند مفید باشد.

به یاد داشته باشید که حضور سبزی در لب پنجره، انرژی مورد نیاز را برای اتاق فراهم می کند.

 

رنگبندی اتاق خواب نوزاد-ساحل چوب-4

استفاده از رنگ صورتی در طراحی دکوراسیون اتاق کودک

نتیجه رنگ صورتی همیشه انسان را به یاد دختر بچه های کوچک با عروسک هایی با دامن های چین چینی و گل گلی می اندازد و قطعا این رنگ بهترین انتخاب برای اتاق خواب یک دختر کوچک است. همه چیز در این اتاق خواب می تواند هاله ای از رنگ صورتی داشته باشد. از دیوار ها و درب کمد ها و شلف ها گرفته تا کفپوش اتاق و میز تحریر و حتی پرده ها. البته همه لوازم و تجهیزات اتاق خواب نباید از یک رنگ باشند، بعضی از وسایل باید روشن تر و بعضی دیگر باید پر رنگ تر باشند این که هرکدام به چه شکلی باشند به سلیقه شما و دختر کوچکتان بستگی دارد.

رنگبندی اتاق خواب نوزاد-ساحل چوب-5

استفاده از رنگ قرمز در طراحی دکوراسیون اتاق کودک

همه می دانند که قرمز رنگ هیجان و سرزندگی است. این رنگ قدرت و هیجان بیشتری را به اتاق کودک شما القا می کند و باعث می شود تا او همیشه سرحال و پر جنب و جوش باشد. اما باید دقت کنید که چه رنگی از طیف قرمز را انتخاب می کنید. باید دریچه ای برای تماشای جذابیت رنگ قرمز ایجاد کنید. قرمز کم رنگ ممکن است اتاق را خسته کننده نشان دهند، می توانید از قرمز های پر قدرت تر مانند آنچه در عکس بالا می بینید استفاده کنید. رو تختی، دیوار ها و حتی لوازم و وسائل دکوری هم می توانند قرمز باشند.

رنگبندی اتاق خواب نوزاد-ساحل چوب-6

استفاده از رنگ های ملایم در طراحی دکوراسیون اتاق کودک

اگر اتاق را برای ورود یک فسقلی نو رسیده آماده می کنید خب قضیه کمی فرق می کند و باید از رنگ های ملایم تری استفاده کنید. اتاق نوزادان باید دارای رنگ های ملایم و روشن باشند تا حس آرامش بیشتری به آن ها منتقل شود. سایه هایی کم رنگ می توانند القا کننده حس آرامش و در عین حال زیبایی باشد. این رنگ های ملایم می توانند از طیف سبز، یاسی یا حتی آبی انتخاب شوند این کاملا به خود شما مربوط است.

رنگبندی اتاق خواب نوزاد-ساحل چوب-9

استفاده از رنگ نارنجی در طراحی دکوراسیون اتاق کودک

رنگ نارنجی خاصیتی دارد که برای اتاق کودکانی که کم کم دارند وارد دوره نوجوانی می شوند بسیار مناسب است. نارنجی رنگی قدرتمند است که هم برای اتاق خواب دخترانه مناسب هستند و هم برای اتاق خواب پسرانه. انتخاب رنگ نارنجی برای اتاق خواب کودکان یک انتخاب جسورانه است و طبق روانشناسی رنگ ها این رنگ القا کننده حس اعتماد به نفس است.

رنگبندی اتاق خواب نوزاد-ساحل چوب-8

استفاده از رنگ زرد در طراحی دکوراسیون اتاق کودک

پیشنهاد دیگری که می خواهیم به شما بدهیم رنگ زرد است. بر خلاف خیلی ها که فکر می کنند این رنگ را اصلا نباید هیچ جا استفاده کرد ما می خواهیم به شما پیشنهاد بدهیم که اتفاقا ازاین رنگ هیجان انگیز استفاده کنید. البته استفاده از این رنگ باید خیلی هوشمندانه صورت بگیرد وگرنه ممکن است به جای خوشحالی و هیجان القای حس یکنواختی کند.

رنگبندی اتاق خواب نوزاد-ساحل چوب-7

استفاده از ترکیب های رنگی مختلف

استفاده از ترکیب چند رنگ که هر یک تعریف، سبک و خصوصیات خاص و متفاوتی دارند هم می توانید به عنوان یک پیشنهاد دیگر در نظر بگیرید. هر کدام از عناصر می توانند رنگی خاص داشته باشند که با دیگری متفاوت باشند. هر یک از درب کمد ها می تواند رنگی متفاوت داشته باشد و یا هر کدام از کشو های میز تحریر. شاید بهتر باشد در این رابطه با کودکتان مشورت کنید.

رنگبندی اتاق خواب نوزاد-ساحل چوب-10

استفاده از رنگ آبی در طراحی دکوراسیون اتاق کودک

رنگ آبی جزو رنگ هایی است که در اطراف ما به وفور یافت می شود و چون برای ما تداعی کننده دریا و آسمان است همراه خود آرامش را می آورد. اما استفاده کردن از این رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی احتیاج به کمی جسارت دارد. اما اگر شما بدانید که از این رنگ چگونه در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید به راحتی می توانید به فضایی دست پیدا کنید که در عین داشتن آرامش بسیار مجلل و سلطنتی به نظر می آید.

رنگبندی اتاق خواب نوزاد-ساحل چوب-11

استفاده از رنگ سفید در طراحی دکوراسیون اتاق کودک

خیلی از مادر پدر ها فکر می کنند که انتخاب رنگ سفید برای اتاق خواب کودک بدترین انتخاب است. چرا که خیلی زود کثیف می شود و ظاهری بد پیدا می کند. اما ما می خواهیم به شما بگوییم که رنگ سفید بستری مناسب را برای جلوه گری دیگر رنگ ها در اتاق خواب کودکان پدید می آورد پس با خیال راحت از آن ها استفاده کنید. شما حتی می توانید دکوراسیون داخلی مدرن را با جذابیت رنگ سفید تجربه کنید.

رنگبندی اتاق خواب نوزاد-ساحل چوب-12

استفاده از رنگ سیاه در طراحی دکوراسیون اتاق کودک

با رنگ سیاه اتاق خواب تان را جذاب و متفاوت کنید. رنگ سیاه هم یکی دیگر از آن رنگ هایی است که پدر مادر سعی می کنند تا کمتر از آن استفاده کنند چرا که معتقد هستند که این رنگ بسیار دلگیر است. وقتی این رنگ را برای دیوار ها به کار می برید می توانید از استیکرهایی مانند سیاره های منظومه شمسی روی آن استفاده کنید و به کودک عزیزتان دقیقا همان چیزی را نشان دهید که به آن علاقه دارد.